Jó estét, Vendég

Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - ScottCass323

Oldalak: [1] 2
1
Média / Los Santos Emergency Medical Services toborzóvideója
« Dátum: 2020. Május 18. - 15:50:10 »

2
Média / Los Santos Fire Department toborzóvideója
« Dátum: 2020. Május 16. - 14:29:22 »

3
Sziasztok, átolvastam a pályázatot, és egyrészt örülök annak, hogy végre valaki ezt is megpályázta, mivel ha úgy vesszük a riporterek attól, hogy unalmas munkát csinálnak, létfontosságú a munkásságuk is egyben, mivel az információáramlás náluk landol. Minden legál FK-nak jó lehetőség ha van egy ilyen csapat, mivel a saját FK-juk népszerűsítését is IC megcsinálhatják így. De lássuk a pályázatot. A bemutatkozásban sok mindent leírtatok magatokról, már-már olyanokat is, amik nem biztos, hogy szükségesek. Hiányolom viszont a háttértörténetet, a rádiócsatorna történetét, az alapítókét, nincs benne az, hogy mikor alakult a rádió, kik csinálták, tehát ergo egy fantáziastory jó lett volna bele, hogy lássuk kikkel is van dolgunk, márpedig egy ilyen legál FK pályázásánál elengedhetetlen az, hogy legyen egy eredettörténete. Továbbá a kötelező szolgálati idő is kicsit érdekes, mivel nem hiszem, hogy a csapatból bárki is lesz, aki tudja tartani a 16-tól 18 óráig tartó ,,szolgálatot", mivel ez függeni fog attól is ki hogyan ér rá, plussz mennyien lesznek a szerveren. Mindezeket összevetve nem lett rossz a pályázat, remélem összejön az FK, sok sikert hozzá!

4
[Elutasított pályázatok] / Re:Waterfront Piru
« Dátum: 2020. Május 11. - 10:45:28 »
Szia, átolvastam én is a pályázatot, pár dologra szeretnék reagálni illetve véleményt írni. Az egyik, a formázás kicsit egyszerű lett. bár mitagadás én is az egyszerű formázás híve vagyok, a lényeg a tartalom. Ha szép formázást szeretnél, keress fel valakit, aki megcsinálja, hidd el vannak itt segítőkész emberek :) De menjünk tovább. Van eredettörténet, ami nem rossz, lényeg benne van kik csinálták, miért, kik a tagok, ellenségek stb, ez rendben is van. A bekerülési menet sem rossz, bár egy dolog azért kiszúrta a szememet, ez pedig a lány karakteres dolog: ,,Ha pedig lány karaktered van, vagy téged is megvernek, vagy drogot adsz el akár szexuális kapcsolat létesítés a bandával való tagokkal.". Persze biztos lesznek a szerveren olyanok akik lány karakterrel játszanak közben IRL fiúk játszanak a gép mögött, ami nem is baj, DE! Ha egy IRL lány játékos csaj karakterrel szeretne bandázni, viszont ehhez olyan dolgokat is meg kell csinálnia, amit nem szeretne, akkor azt szerintem nem kéne erőltetni, elvégre ez mégiscsak egy játék, és azért elég kellemetlen lehet számára még ha játék is olyan dolgokat véghez vinni szexuális szituáció alatt, amit nem biztos, sőt, biztos, hogy nem akarna. Úgyhogy ha már ez feltétele, akkor ne kényszerítsétek magára az rpre a dolgot, hanem elsőnek is OOC egyezzetek meg vele, akarja e vagy sem, ha nem, akkor /do megtörténik a dolog azt kész. Továbbá maga a 2 év rp tapasztalat eléggé nehezen kivitelezhető, mivel nem minden játékos játszik végig 2 éven át mondjuk banda rp-t. Mindezt összegezve sok sikert hozzá!

5
[Elfogadott pályázatok] / Re:Gospodari Srbije
« Dátum: 2020. Május 03. - 20:33:28 »
Sziasztok, én is elolvastam a storyt, és leírnám észrevételeimet ezzel kapcsolatban.

Először is tetszik a háttértörténet, eléggé egyedi, és változatos, egyszerre vegyítitek a fiktív történetet a valós történelmi eseményekkel. Los Santosba jött egy pár szerb bevándorló, hogy aztán nyílt lappal indítsanak, ugyanakkor a bűnözői énük bennük maradt, mert a vér nem válik vízzé. A könnyű pénz csábítása ugyebár... Tetszik, hogy egy autómosóval akarjátok fedni illegális ügyleteiteket, nem a szokásos éttermek meg klubbok meg millió dolláros klisék... Maga a helyszín viszont okozhat némi problémát, mivel ha jól láttam Jeffersonban van a mosó, azt hiszem bandaterület közelében, ahol latin meg afro-amerikai gangek vannak többségben. Szerintem a mosónak más helyet kéne keresni, ahol ez nem okozhat problémát, de a döntést rátok bízom :) A formázásra kicsit figyeljetek oda, továbbá a rangok amiket felsoroltatok szerintem picit sok, nem kell ennyi, kicsit kevesebb rang legyen. Ezektől eltekintve kíváncsi vagyok rátok, OOC alapján értelmes srácoknak tűntök,  kíváncsi leszek milyen lesz ez a szerb maffia, hajrá, sok sikert :)

6
[Elutasított pályázatok] / Re:W/S Tree Top Piru Pályázat
« Dátum: 2020. Május 02. - 17:12:36 »
Szia Zsombor, elolvastam a pályázatod, és szerintem ez a pályázat nem sikerült valami jól, meg is indoklom miért. Egyrészt hiányzik egy jó háttérstory, szívesen olvastam volna el azt, hogy mit kell tudni erről a bandáról, mióta vannak itt, kik alapították, mekkora dobásaik voltak idáig, na meg persze pár infót arról, hogy kik is a jelenlegi tagok. A másik az igények... Miért lenne szükség egy illegalitásba vonult bandának FK kocsikra, meg fegyverekre? Hiszen illegális életvitelt folytattok, magatoknak kell mindent megszerezni, nulláról kell építkezni. Ha már afro-amerikai banda vagytok, ilyen kocsit ne kérj, hogy BMW, meg Sanchez… Szegényes környéken éltek, csoda ha Mananára vagy Perennialra telik. Aztán ott vannak a fegyverek... Ha fegyverben gondolkozol, azt rp lehetőségekhez mérten kiktől fogod megszerezni? Hát persze, hogy illegális fegyverkereskedőktől, csempészektől vagy maffiától. Kicsit gondold bele magad jobban a helyzetben, és akkor se AK meg Shotgunra gondolkozz, csoda ha Coltra telik. A közeledésben is van pár észrevételem: lowriderrel közeledjen hozzátok a srác? Most akkor ez mi akar lenni, egy lowrider banda? Meg plac előtti spanolgatás? Szerintem nem bíznátok meg minden idegenben, hiába afro-amerikai, lehet az akár egy beépített zsaru is. Vagy elküldenétek a francba, vagy ott helyben agyonvernétek, hogy takarodjon. OOC alapján meg látom, hogy fiatal vagy, és aranyos, hogy rendőr szeretnél lenni ha nagy leszel, és éppen ezért is javaslok két dolgot, mivel szerintem ez a pályázat így ebben a formában nem fog elfogadásra kerülni (( a skinpackhez hozzátenném, hogy maga a pack nem is lenne jó, mivel HD skinek ezek, nem LQ )):

1. Csatlakozzál majd egy elfogadott bandához ha menni fog a szerver, mivel akiknek elfogadták a pályázatát illegálosoknak azok értik és vágják a banda meg maffiás dolgokat, tanulj el még pár dolgot, hogy később te neked is lehessen saját bandád.
2. Ha már zsaru akarsz lenni IRL, akkor válts egy kis irányt, és jelentkezz valamelyik rendvédelmi FK-ba, hogy beletanulhass a rendőr szakma titkaiba, a PD és SD leaderek tapasztaltak, jófejek és segítőkészek, de akkor te is légy hozzájuk jófej, és fogadd meg a normális hangnemű kritikákat.

Remélem tudtam valamelyest segíteni.

7
Archívum (Fórum ötletek) / Re:Respect
« Dátum: 2020. Május 02. - 16:44:03 »
Nem mondom, hogy hülyeség, mert nem rossz ötlet amit írtál. De szerintem eléggé rizikós is egyben, mivel ha van egy srác aki odateszi magát, és ír mondjuk egy fasza pályázatot tökmindegy legál vagy illegál, és meglátja, hogy mennyi - van rajta, az eléggé elveheti a kedvét attól, hogy folytassa. Ez kb olyan, mint youtubeon a likeok és dislikeok aránya. Hiába öl bele sok munkát, ha a sok negatív dislike elveszi a kedvét a folytatástól. Hozzászólások alapján úgy is ki lehet szűrni, hogy ki az aki normális, és ki az aki troll.

8
Akadémia / IV. TANANYAG: SZERELÉSI ALAPISMERETEK
« Dátum: 2020. Május 02. - 09:56:19 »



Idézetet írta: IV. TANANYAG: SZERELÉSI ALAPISMERETEK.

IV. Tananyag: Szerelési alapismeretek


Ebben a tananyagban átvesszük, miképpen is kell szakszerűen táplálás-szerelést végrehajtani az ENGINE-n, illetve ha nem lehetséges tetősugárral a tűzoltás (( jelen esetben a tetősugár a gyorsbeavatkozó )), akkor hogyan is néz ki az, amikor sugarat szerelünk (( igyekeztem olyan lehetőségeket ebbe összeszedni, amit szerveren maximum RP-vel megtudunk valósítani ))..



1. Osztott sugaras szerelés

Ha a rajparancsnok osztott sugaras szerelést rendel el, akkor ehhez a művelethez minimum 4 főre van szükség. Az 1-es a 1-es sugárvezető, a 2-es a 2-es sugárvezető, a 3-as az osztókezelő, míg a 4-es a szivattyú kezelő/rajparancsnok. A sugárvezetők magukhoz vesznek 1-1 darab C tömlőt, és 1-1 darab sugárcsövet, az osztókezelő magához vesz 1 darab B tömlőt, 1 kapocspárkulcsot, és 1 osztó csonkot. Elsőnek a 3-as kifekteti a B tömlőt úgy, hogy a felső végével a 4-es által megadott útirány szerint megy. Az alsó végét a 4-es hozzácsatlakoztatja az ENGINE-re. Miután a B tömlő kifektetésre került, és az osztó is stabil helyen van már kapocspárkulccsal rögzítve, az 1-es és 2-es szintén kifektetik a C tömlőjüket, majd a felső kapocs véget megfogják, és menet közben már rácsatlakoztatják a sugárcsövet a tömlő végére. Az alsó végek csatlakoztatását az osztóra a 3-asnak kell elvégeznie. Ha a 3-as készen van, ,,OSZTÓ KÉSZ, VIZET" kiált hátra, de a 4-es csak akkor adhat vizet, ha már az 1-es, és 2-es is hátra kiáltják, hogy ,,1-ES SUGÁR KÉSZ, VIZET", ,,2-ES SUGÁR KÉSZ, VIZET". A 4-es elindítja a szivattyút, a 3-as eltekeri a csapokat nyitott állásba, majd megkezdődik a tűz oltása.
A visszaszerelés a következők szerint történik: a 4-es leállítja a szivattyút, majd a 3-as elzárja az osztón a csapokat, és leveszi a C tömlők végeit az osztóról. Az 1-es és 2-es leveszik a sugárcsövet a tömlőinkről, majd elkezdik a tömlőben maradt víz mennyiség ,,kisajtolását". Szépen egymásra hajtogatják tömlőiket, majd visszapakolják az ENGINE málhaterébe oda, ahonnan elvették azt. A 3-as szintén elvégzi a B tömlőn a ,,kisajtolást", majd az osztóval együtt visszapakolja a tömlőt oda, ahonnan elvette.



2. Táplálás szerelés földalatti, és földfeletti tűzcsapról

Los Santosban, és azon kívül számos helyen találunk tűzcsapokat arra az esetre, ha fel kell töltenünk az ENGINE víztartályát. Ehhez a művelethez nem kell nagy szakértelem, mindössze némi odafigyelés kell. Elsőnek is az ENGINE-l álljunk úgy a tűzcsap mellé, hogy ne kelljen nagy távolságot megtenni a tűzcsaptól, és persze igyekezzünk ne akadályozni a forgalmat, ha nem riasztás végett történik a táplálás. Földfeletti tűzcsapról történő táplálás-szereléshez minimum 2 főre van szükség. Az 1-es vegyen a kezébe 1 darab földfeletti tűzcsapkulcsot, míg a 2-es vegyen a kezébe 1 darab B tömlőt. Az 1-es helyezze be a tűzcsapkulcs fogantyúját a tűzcsapba, közben a védőfedelet tekerje le a tűzcsapról, majd a kulcsot kezdje el tekerni balra, közben tartson kellő ugrótávolságot a tűzcsaptól. Öblítse ki a tűzcsapot, majd miután a szennyvíz eltávozott a tűzcsapból, és sima, tiszta víz jön, tekerje jobbra, ezzel elzárja a tűzcsapot, meg volt az ellenőrzés és öblítés. A 2-es csatlakoztassa a B tömlő felső végét a tűzcsapra,.míg az alsó végét az ENGINE-re. Ha ez megtörtént, az 1-es tekerje balra a tűzcsap tetejét a tűzcsapkulccsal addig, amíg elegendő víznyomás nem jön. Ha a kívánt víznyomás jön, várjuk meg, amíg feltöltődik a tartály. Amint feltöltött a tartály, az ENGINE túlfolyóján keresztül fog a víz kiáramlani az útra, innen tudjuk, hogy tele van a tartály. Az 1-es zárja el a tűzcsapot, majd a 2-es kezdje meg a B tömlő lecsatlakoztatását az ENGINE-ről és a tűzcsapról. ,,Sajtolja" ki a megmaradt vizet a B tömlőből, majd összehajtogatva tegye vissza az ENGINE málhaterébe a tömlőt. Az 1-es tekerje vissza a védőfedelet a tűzcsapra, majd a kapocspárkulcsot tegye vissza oda, ahonnan elvette.
Földalatti tűzcsapról történő tápláláshoz minimum 3 főre van szükség. Az 1-es fogjon a kezébe 1 darab T alakú földalatti tűzcsapkulcsot, a 2-es 1 darab C tömlőt és 1 darab C-B áttét kapcsot, míg a 3-as 1 darab állványcsövet. Az 1-es hajtsa fel a fedelet a tűzcsapkulcs élesebb végével, majd a négyszögletű oldalával helyezze be a tűzcsapkulcsot a csapba. Kezdje el tekerni azt balra, és végezzen öblítési folyamatot vele. Amint a szennyvíz kijött, és tiszta víz folyik, zárja el a csapot. Ezután a 3-as tekerje rá a csapra az állványcsövet ütközésig, közben a 2-es fektesse ki a C tömlőjét, felső végét csatlakoztassa rá az állványcső azon végére, ahol az ENGINE áll, alsó végét pedig csatlakoztassa rá az áttétkapocsra, azt pedig az ENGINE-re. A 3-as ezután nyissa meg a csapot az állványcsőn, majd az 1-es is nyissa meg a tűzcsapot.
Amint tele van a tartály, a visszaszerelési folyamat így történjen: az 1-es zárja el a tűzcsapot, majd a 3-as szintén zárja el a csapot az állványcsőn, majd csatlakoztassa le róla a C tömlőt. A 2-es csatlakoztassa le az ENGINE-ről a C tömlő másik végét, vegye le az áttétkapcsot a tömlő végéről, majd kezdje e a tömlőben lévő vizet kisajtolni, utána pedig hajtogassa össze, és tegye vissza oda, ahonnan elvette. A 3-as tekerje le az állványcsövet, majd rakja vissza az ENGINE-be, az 1-es pedig zárja vissza a földalatti tűzcsap fedelét.

(( természetesen ez közelít a valósághoz, és igaz nem teljesen van így IRL, csakhogy mivel GTA-ba vagyunk igyekeztem egyszerűbben összeszedni, remélem érhető volt, és nem nehéz )).

9
Akadémia / III. TANANYAG: TŰZOLTÓ ESZKÖZISMERETEK
« Dátum: 2020. Május 02. - 00:11:06 »



Idézetet írta: III. TANANYAG: TŰZOLTÓ ESZKÖZISMERETEK.

III. Tűzoltó eszközismeretek

Ebben a tananyagban átnézzük hogyan is kell bánni különböző tűzoltóeszközökkel, milyen oltóanyagokat ismerünk, és megismerjük az eszközök szakszerű nevét, és használatát (( azt gyűjtöttem itt össze elsősorban, amit a GTA-ban is tudunk használni, vagy megoldható rp-vel )).



1. Az eszközök nevei, leírásai

Egy ENGINE málhatere rengeteg eszközt tartalmaz, felsorolunk pár olyat, amivel biztosan találkozni fognak szolgálatellátásuk során:

- Kézi tűzoltó készülékek
- Benzines láncfűrész
- B, és C típusú tömlők
- Sugárcsövek
- Osztó csonkok
- Kézi szerszámok (( szikracsapó, kapacs, lapátok, bontóbalták, ásók ))
- Dugólétrák
- Tömlőbilincsek és áttétkapcsok
- A típusú szívótömlők, szűrőkosár
- Mentőkötelek
- Sűrített levegős légzőkészülék
- Földfeletti és földalatti tűzcsapkulcsok
- Állványcső
- Terelő kúpok
- Motoros szivattyú


Ez így egy kicsit elsőre soknak tűnhet, de mindre kifogunk térni, hogy mit mikor használunk és mire való.

2. Kézi tűzoltó készülékek

Mindenki ismeri a népnyelven csak poroltónak nevezett tűzoltó készüléket, elsősorban 6 kilós kiviteleket használunk. Ilyen tűzoltó berendezések léteznek nem csak por, hanem Co2, hab, illetve vízzel oltó kivitelben is, amiket kék színnel jelölnek, illetve létezett halonnal oltó készülék is, ám ezen típusokat betiltották, mivel súlyosan szennyezte a halon gáz a Föld ózonrétegét, illetve rákot okozott, így ma mér ezeket nem használjuk. Használata roppant egyszerű: egyszerűen kihúzzuk a biztosítószeget, lefelé toljuk a kart, majd a tűzoltó készükékkel igyekezzünk a tűz iránya felé hatolni. Az oltást sose középen kezdjük, mert azzal csak jobban szétszórjuk a parazsat, mindig vagy jobb vagy bal szélről kezdjük meg oltani a tüzet. Azonban ügyeljünk arra, hogy jól dolgozunk, mivel a por hamar kifogy a készülékből, akár 1 percen belül kifogyhat a tartály. Tehát összegezve:

- Porral oltó készülék: a “BC” töltetű készülékek elsősorban tűzveszélyes folyadékok és gáztüzek oltásához, míg az “ABC” töltetű készülékek lánggal és parázslással égő szilárd anyagok tüzének az oltására alkalmasak. Feszültség alatti berendezések tüzeinek oltására általában 1 kV-ig, egyes típusok 35 kV feszültségig alkalmazhatók.
- Co2 oltó készülék: a szén-dioxid olcsó, jó elektromos szigetelő és nem okoz maradandó szennyeződést, viszont az oltáshoz nagy mennyiség kell és statikus feltöltődési hajlama miatt robbanásveszélyes légtérben nem alkalmazható.
- Habbal oltó készülék: általában olyan helyeken alkalmazható, ahol szilárd éghető anyagok, éghető folyadékok és gumi tüzek is előfordulhatnak.
- Vízzel oltó készülék: ott alkalmazható, ahol az előfordulható tüzek döntően “A” tûzosztályba tartoznak (pl. papír, fa, szén, szalma, stb.).
- Halonnal oltó készülék: régen használták, de az ózonréteget károsítja, és rákot okoz, így ezek ma már kivonásra kerültek.


3. Láncfűrészek

Nem kell bemutatni, miképpen is működik egy benzinmotoros láncfűrész, viszont kétfajtája létezik, amit használhatunk, az egykezes, és kétkezes fajták. A tűzoltóságok általában maguk döntik el, melyeket választják, de mivel a kétkezesek nagyobb teljesítményre képesek - igaz a súlyuk így nehezebb is - így azok népszerűbbek. Vastag, útra kidőlt fákat lehet vele aprítani, míg háztüzeknél a tetőtér megbontásához az egykezes láncfűrész sokkal előnyösebb, így oda az egykezes láncfűrészeket ajánlatos magunkkal vinni.

4. Tömlők

A tömlők, vagy hivatalosabb nevükön nyomótömlők nélkülözhetetlen eszköznek számítanak. A málhatérben ezek közül mi a B és C tömlőket használjuk. Egy B tömlő vastagsága 75 mm, hossza 20 méter, míg kistestvére, a C tömlő vastagsága 52 mm, hossza 20 méter. Előbbit főleg nagyobb épülettüzeknél, pl stadionoknál szoktuk igénybe venni, míg utóbbit gépjárműtüzeknél, avartüzeknél. A gyorsbeavatkozónak nevezett tömlő is C tömlőből áll. Ezen tömlőket évente nyomáspróba alá szokták alávetni, és ha megfelelnek a vizsgán, akkor használni is lehet őket. Szabály, hogy a tömlőnek a hossza mindig el kell kérje a 20 métert, annál alacsonyabb hosszúság esetén a tömlőt selejtezni kell. Az európai tűzoltóságoknál a tömlőt mindig feltekert állapotban rakják be a málhatérbe, nálunk az Egyesült Államokban inkább lapított elrendezésben szoktuk felrakni, hogy csak lehúzni kelljen a szerről gurítás helyett, bár pár amerikai államban inkább gurítva készítik elő a tömlőt.

5. Sugárcsövek

A tűzoltó ,,fegyvere" ha úgy tetszik a sugárcső. A modernebb sugárcsöveken már állítani tudjuk, hogy a víz ami érkezik a tömlőn keresztül az porlasztott formában jusson a tűzre, vagy simán. Porlasztott formát akkor használjunk, ha a tűz közel van hozzánk, így nem jut el több parázs más területekre, és a tűz sem terjed így tovább. Vigyázat, mivel magas nyomáson érkezik a víz a tömlőn keresztül, SOHA NE HAJOLJUNK A SUGÁRCSŐ ELÉ! A víznyomás képes akár a fogainkat is kiverni, rosszabb esetben ha még sisak sincs rajtunk, agyrázkódást is okozhatunk magunknak. Továbbá SOHA NE FOGJUK SENKIRE A SUGÁRCSÖVET MÉG VICCBŐL SE! Stabilan, támadó állást felvéve tartsuk a sugárcsövet, a mögöttünk álló segédsugárvezető segíteni fog a stabil tartásban.

6. Osztó csonkok

Hasznos eszköz arra, amennyiben több sugár szerelésére van szükség. Egy rajból az osztókezelő feladata az osztón lévő csapok megnyitása és elzárása, illetve a tömlővégek csatlakoztatása. Létezik három illetve négyágú osztó. Működése a következőből áll:

- Ha a rajparancsnok osztott sugaras szerelést rendel el, az osztókezelőnek a feladata, hogy a B tömlőt kifektesse, az alsó végét ami a járműnél van a rajparancsnok csatlakoztatja a járműhöz, a felső végét az osztókezelő viszi magával, miközben az osztókezelő már járás közben csatlakoztatja a felső véget az osztóra. Ezután egyenesen kifekteti a tömlőt, stabilan lehelyezi a földre az osztót, majd a társai által kifektetett C tömlők alsó végeit csatlakoztatja az osztó végeire. A stabilabb szerelés érdekében érdemes kapocspárkulccsal meghúzni a tömlők kapocsait. Ha a szerelés kész van, az osztókezelő ,,OSZTÓ KÉSZ, VIZET" kiált, majd kinyitja az osztó csapjait.
- Szétszerelésnél előbb mindig ellenőrizni kell, hogy a kifektetett tömlőkben nem marad e még víz, mivel az összehajtása a tömlőnek így nehezebb lesz, vagy egyáltalán nem fog menni.


7. Kézi szerszámok

Bizonyára mindenki fogott már életében ásót, lapátot, vagy baltát. Nos, ezen eszközök is hasonlóak, csupán annyi a különbség, hogy ezen eszközöket inkább tüzeknél, főleg erdő és avartüzeknél szoktuk használni. A szikracsapó például remek eszköz a parazsak elfojtására, a bontóbalta fák elvágására, épülettüzeknél ajtók megbontására, ablakok betörésére alkalmas. Háti puttonyfecskendők alkalmasak például avartüzek eloltására.

8. Dugólétrák

Dugólétráknak nevezzük azokat a létrákat, melyek karjaik végein vastokokkal vannak ellátva, úgyhogy több ilyen létradarab (3-5) egymással összeilleszthető. Támasztó rudakkal 14 méter magasságig tudjuk őket használni, egy létra hosszúsága 2 és 4 méter között van.

9. Tömlőbilincsek és áttétkapcsok

A tömlőbilincs célja, hogy egyenletes szorító erő mellett stabilan biztosítsa a tömlőcsonkot, csatlakozót a tömlőhöz, míg az áttétkapcsok feladata az eltérő átmérőjű oltóanyag-szállító tűzoltótömlők egymáshoz való csatlakoztatása a tűzoltószerelvényekhez és a tűzoltó vízforrásokhoz.

10. A típusú szívótömlők, szűrőkosár, kútkötél

Ezen tömlők 110 mm vastagságúak, és általában 4 részből állnak. 3 szívótömlőből, 1 pedig szűrőkosárral van ellátva. Ezen tömlők rögzítését kútkötéllel kell rögzíteni. A szűrőkosár feladata, hogy felfogjon minden olyan akadályt, ami eltömítheti a szívótömlőket. Akkor használjuk ezen eszközöket, ha mondjuk tóból, folyóból akarunk vízforrást nyerni.

11. Mentőkötelek

Vannak helyzetek, amikor egy sérültet egy gödörből, vagy hegyről kell mentenünk. Ilyen esetekben ugyan az USAR az illetékes, ám néhány kötési formát a vonulós állománynak is tudnia kell. Az egyik a hármas kötésnek nevezett mentési forma, amikor három hurkot formálunk a kötéllel úgy, hogy nagyjából a sérült testalkatához viszonyítjuk a hurkok méretét. Ha nekünk kell lemenni, akkor természetesen a hurkok méretét a saját testalkatunkhoz igazítjuk. A másik pedig a kötelek szakszerű tárolása, amikor is ,,eszterláncot" formálunk a kötélből, a végén pedig egy 8-as alakot megformázva rakjuk a helyére a kötelet. Akkor volt sikeres a kötés, ha a kötéllel gubancmentesen végig tudtunk menni.

12. Sűrített levegős légzőkészülék

Sokan tévesen oxigénpalacknak hívják ezt, azonban ez távol áll a valóságtól, mivel ezen palackok nem tiszta oxigénnel vannak megtöltve, hanem sűrített levegővel. Ez azt jelenti, hogy az a levegő van a palackban, ami a légkörben is megtalálható. Tiszta oxigént általában allergiásoknak, asztmásoknak szoktak adni. Akkor használjuk ezt az eszközt, amikor olyan helyekre megyünk, ahol fennállhat a mérgezés illetve fulladásveszély gyanúja. A palackban 45 percre elegendő levegő van, 20 perc elteltével már érdemes a munkavégzést abbahagyni benne, ilyenkor a légzőkészülék sípoló hangot ad ki, hogy kezd a levegő kifogyni. Fontos szabály, hogy a maszk viselésénél a tűzoltónak ne legyen se bajusza, se szakálla, mivel a szőrszálak eltömíthetik a maszkot, és fulladásveszélyt okozhatnak. A légzőkészüléket a következőképpen tudjuk működtetni:

- Vegyük a hátunkra a palackot, rögzítsük a hátunkhoz igazítva kényelmesen a hevedereket egy határozott mozdulattal
- Kérjük meg társunkat, hogy nyissa meg a szelepet, majd a maszkot fogjuk meg, nyomjuk be a tüdőautomatán a gombot, és vegyük fel úgy, hogy egy határozott mozdulattal belégzést végzünk, utána a maszkot illesszük az arcunkra úgy, hogy ne legyen rés, tehát ne false levegőt szívjunk
- Levevésnél szintén nyomjuk be a gombot, majd egy határozott mozdulattal vegyük le a maszkot, közben társunkat kérjük meg, hogy zárja el a szelepet a palackon.

 
13. Földfeletti és földalatti tűzcsapkulcsok

Bizonyára mindenki látott már életében tűzcsapot akár sárga, vagy piros színekben egyaránt. Ezek a tűzcsapok, melyek az utcán vannak, földfeletti tűzcsapnak hívjuk őket. míg társaik, melyek a föld alatt találhatóak, földalatti tűzcsapnak hívjuk. A földfeletti tűzcsap kinyitását földfeletti tűzcsapkulccsal, míg a földalatti tűzcsapot a T alakú földalatti tűzcsapkulccsal tudjuk megnyitni. A tűzcsapok táplálás szerelését következő tananyagunkban, a Szerelési alapismeretekben fogom bemutatni.

14. Állványcső

Földalatti tűzcsapok szerelésénél szoktuk használni, szerelési alapismeretekben ismertetni fogom működését.

15. Terelő kúpok

A népnyelv csak bójáknak hívja őket, de szakszerű megnevezésük terelő kúp. Feladata, hogy a forgalom számára jelezze azt, hogy a közelben baleset történt, vagy valamilyen oknál kifolyólag az adott területen korlátozva van a forgalom, így a terelőkúpok lerakása mindig úgy kell megtörténjen, hogy az balesetet ne okozzon, és az autósok számára könnyen érthető legyen.

16. Motoros szivattyú

Előfordul, hogy főleg nagy, csapadékos idők esetén, vagy árvizek idején egyes lakások pincéiből ki kell szivattyúzni a vizet, így ezen víz eltávolítása motoros szivattyúkkal történik meg. A motoros szivattyúk közül léteznek átemelőszivattyúk, melyek leginkább kisebb helyeken, ciszternáknál, munkagödröknél alkalmasak, és léteznek zagyszivattyúk is, melyek már jóval szennyezettebb helyeken használatosak nagyobb mennyiségú víz kiszivattyúzása esetén.

10
Akadémia / II. TANANYAG:KOMMUNIKÁCIÓ ÉS RÁDIÓFÓNIA ISMERETEK
« Dátum: 2020. Május 01. - 16:00:12 »



Idézetet írta: II. TANANYAG:KOMMUNIKÁCIÓ ÉS RÁDIÓFÓNIA ISMERETEK.

II. Kommunikáció és rádiófónia ismeretek

A kommunikáció létfontosságú adomány a természettől, hiszen a beszéddel tudjuk kifejezni érzéseinket, fájdalmainkat, észrevételeinket. Egy jól érhető, rövid, mégis tartalmas kommunikációval másodperceket nyerhetünk, és sokkal nagyobb az esély arra, hogy életeket tudjuk menteni. Az esetek 80 százalékában megfelelő kommunikációval olyan eseteket is meg lehet oldani, mint öngyilkosságról való lebeszélés, vagy támadási szándékról való lebeszélés. Azonban ahhoz, hogy sikeresen tudjunk kommunikálni, meg kell tanulnunk néhány nagyon fontos szabályt.



1. A tűzoltó és civil közötti kommunikáció

Vannak pillanatok, amikor olyan riasztásokra kell vonulnunk, amikor pl egy 15 éves tinédzser lány le akar ugrani a Csillag-torony tetejéről. Azzal fenyegetőzik, hogy ha bárki a közelébe mer menni, le fog ugrani, közben teljesen be van pánikolva, sír, szemei könnyesek. Mit tehetünk ilyen helyzetekben? Mivel egy gyermekről van szó, kiemelt prioritással bír az ügy. Előfordul, hogy vagy a mentő vagy a rendőr igyekszik rá hatni, de mi van akkor, ha a rendőrnek lent kell biztosítani a helyszínt? Mi van, ha a lány fél a rendőröktől, mentőktől? Ebben az esetben a tűzoltónak kell megpróbálni hatni rá, el kell vonnia a figyelmét a földtől, hogy a kiérkező USAR biztosítani tudja odalent azt, hogy ha mégis ugorna a lány, akkor az ugrópárnán landoljon sérülésmentesen. A kommunikáció során az alábbiakat vegyük figyelembe:

- Lány ruházatát
- Lány viselkedését
- Az időjárási tényezőket
- A helyszín állapotát


Elsőnek mindig kérdezzük meg mi a neve. Ha nem mondja el, az se baj, mivel bejelentés és kinézet alapján a rendőrség be tudja azonosítani kiről van szó, így a nevét mindenképpen tudni fogjuk. Igyekezzünk megtudni mi bántja a lányt, ha eleinte nem akar beszélni, találjunk ki valami motiváló történetet ami velünk történt, mindegy, hogy valós e vagy sem. Lényeg, hogy motiváló legyen, amivel gondolkodóba tud esni, hogy talán mégse kéne megtenni azt amit tenni akar. Ha sikerült szóra bírnunk, és elmondja miért van itt - jelen esetben azért, mert bukásra áll sok tantárgyból, és fél, hogy a szülei meg fogják őt ezért büntetni -, a legjobb döntés az, ha a lány szüleivel kapcsolatot létesítünk, kérjük meg a rendőrséget, hogy szóljanak a lány szüleinek jöjjenek minél hamarabb, hogy el tudjuk oszlatni a félelmet. Közben igyekezzünk a lányt lebeszélni az ugrásról, amíg meg nem érkeznek a szülők. Ha megérkeztek a szülők, tájékoztassuk őket a helyzetről, és hogy biztosítsák lányukat arról, hogy nem fogják őt megutálni azért mert rosszak a jegyei. Amint sikerült elérni célunkat, a lány magától fog visszamenni a szüleihez, és így sikeresnek mondhatjuk az esetet. Ez még csak a jobbik eset. De mi van akkor, ha a civil kábítószeres vagy alkoholos befolyásoltság alatt áll?
Azon személyek, akik valamilyen tudatmódosító szerek hatása alatt állnak, és ezen szerek befolyásoltsága alatt akarnak öngyilkosságot elkövetni, nehéz sajnos őket erről lebeszélni, mivel a szer amit elfogyasztottak teljesen kivetkőzteti őket emberi mivoltukból. Sőt, a nitrohigító, ,,zene", makkantó, bioherbálnak nevezett tudatmódosítószerek agresszivitást is kiválthatnak a fogyasztóból, ilyen esetekben mindenképpen ajánlott a rendőri segítség kérése. A mentők erős nyugtatóval képesek ezen agresszív személyeket lenyugtatni, persze ahhoz előbb le kell fogni az illetőt, hogy be tudják adni a nyugtatót a civilbe. Tudni kell, hogy aki ilyen szert fogyasztott, legyen akármekkora súlyú, és legyen bármilyen nemű, korú, az illető testi ereje 4-5-ször erősebb lesz, és van, hogy 3 ember is alig tudja őt lefogni, mivel nem érez az illető fájdalmat, a rendőrök paprika és könnygázspray-e hatástalan ellene. Összegezve: alkohol, és kábítószeres civilhez mindig hívjunk rendőri segítséget! Az sem baj, ha esetleg a közelben van biztonsági őr, vagy civil, kérjük őket, hogy segítsenek a rendőrök megérkezéséig lefogni az illetőt, ha saját és kollégáink testi ereje nem elég.
Előfordulhatnak olyan esetek is, amikor a civil teljesen józan, nem fogyasztott semmilyen tudatmódosító szert, mégis valamilyen oknál fogva agresszíven viselkedik velünk szemben, lássunk erre egy példát. Richmanben kigyulladt egy luxusvilla, a tulajdonos kihívta a tűzoltóságot, kiérkeztek a helyszínre, de a villa tulajdonosa hangoskodik, veszekszik, kifogásolja a tűzoltóság munkáját, sőt, a felesége is rátesz egy lapáttal, hogy szintén nem megfelelő magatartást tanúsít és kiabál az intézkedő tűzoltók felé. Ilyen esetekben igyekezzünk a tulajdonosokat kivezetni a helyszínről, ha még rendőri segítségünk is van kérjük meg a rendőrséget, hogy vezessék el a civileket. Semmiféleképpen ne adjuk a lovat a hangoskodók felé, ne álljunk le velük beszélni, vitatkozni, mert sosem lesz nekünk igazunk velük szembe az ő szemszögükből nézve. Ha még támadólag lép fel akármelyik fél, vagy ütni, rúgni próbál, hárítsuk el a támadást arányos testi erővel, és mindenképpen tegyük meg a feljelentést vele szemben, mivel hivatalos személlyel szembeni erőszakot foganatosított meg, amiért börtönbüntetés jár. Ha még kárt is okozott a járműben, még meg is bírságolhatjuk őt. Tehát:

- Sose álljunk le veszekedni a civillel
- Igyekezzünk felszólítani őt a cselekménye abbahagyására
- Ha harmadjára se teszi, vezessük ki őt, vagy ha ez nem megy, kérjünk rendőri segítséget
- Ha támadólag lép fel, arányos testi erőt alkalmazzunk, és mindenképpen szóljunk a rendőrségnek
- Ha kárt okozott a járművünkben, bírságoljuk meg a személyt.




2. Rádiófónia

A jó rádiókommunikáció titka a rövid, de tartalmas információ, amiből minden részletes dolgot megtudhatunk, illetve tudathatunk kollégáink, illetve a társszervezetek felé. Minden tűzoltóállomás saját maga állítja be, miképpen kommunikálnak egymással, de a legjobb, és legbeváltabb módszer a TEN CODES nevű rádiófónia használata. Ezt használják a rendőrök, sheriffek, mentők az egymás közötti kommunikációnál (( egyenlőre nálunk ez nem fog bevezetésre kerülni, csak ha igény lesz rá )). Nézzünk néhány példát arra, hogyan is használjuk a rádiót.

Milyen esetekben van szükség a rádió használatára? Nos, elsősorban szolgálatfelvételnél, illetve leadásnál mindig használjuk a rádiónkat, ami így történik:
,,Központ 4432-nek, 4432 a szolgálatát megkezdte 10:32 perckor, jó napot kívánok, vétel, vége". Vagyis ebben azt látjuk, hogy itt a Központ a Hívandó fél, a 4432 pedig a jelvényszámunk s egyben a hívó fél, mivel neveket nem mondunk hivatalos rádióforgalmazásba. Utána bemondjuk hogy a hívó fél megkezdte a szolgálatát pontosan akkor, amikor bejelentkeztünk a rádióba. és a napszaknak megfelelően köszönünk be, majd vétel, vége szavakkal zárjuk mondandónkat.  Lássunk egy másik példát:
,,Központ 5543-nak, 5543 a szolgálatát megkezdte 22:32 perckor, jó estét kívánok, vétel, vége". Ugyanaz, csupán a napszak más. A kijelentkezés pedig így történik:
,,Központ 5543-nak, 5543 a szolgálatát befejezte 22:32 perckor, viszonthallásra, vétel, vége". Ennyiből áll a kijelentkezés, utána a rádiót kikapcsoljuk.
Amikor egy riasztásra kell vonulni, mint említettem az I.tananyagban, a vonulás során mindig a rangidős fél rádiózik, akinek az anyósülésen kell ülnie. Nézzünk erre egy példát! Autóbaleset történt Marketben, az ENGINE-1-re vagyunk beosztva mint Firefighter/EMT II, kollegánk Firefighter/EMT I rangban van, így a beosztottunk fogja vezetni a járművet, míg mi az anyósülésen ülve elkezdjük a szükséges rádiókommunikációt a központtal, ami így néz ki:
,,Központ 4432-nek, jelentem 2 fővel megkezdtük a vonulást Market irányába 11:34 perckor az E-1 járművel, vétel, vége". Vagyis láthatjuk, hogy ebbe a mondatba benne van minden, amire szükség van, a vonulók létszáma, az irány ahova mennek, az időpont, és amivel vonulunk. Kiérkezéskor már így folytatjuk a rádiót:
,,Központ 4432-nek, E-1-es felderít, vétel, vége". Felderítés alatt azt értjük, hogy a helyszín biztonságos és megközelíthető-e, van e probléma, lángol e a kocsi. Amennyiben - jelen esetünkben csak egyszerű baleset történt - mindent rendben találunk, így folytatjuk a rádiózást:
,,Központ 4432-nek, jelentem a jelzett helyen egy személyautó a villanyoszlopnak ütközött, 1 sérült hölgyet találtunk a kocsiban, aki maga a sofőr, eszméleténél van, nem érez fájdalmat a hátánál, csupán szédeleg. Szivárgást nem tapasztaltunk, az ajtót kézi erővel is ki tudjuk nyitni, megkezdjük a szükséges beavatkozást, vétel, vége". Ebben a forgalmazásban minden benne volt, ami szükséges, vagyis hogy hány sérültről van szó, mi történt, megkezdhető e a tűzoltók veszélyeztetése nélkül a műszaki mentés, illetve, hogy milyen a sérült állapota. A műszaki mentés után ha más nem történik, így fejezzük be az adást:
,,Központ 4432-nek, jelentem a jelzett helyen a műszaki mentés sikeres volt, a sérültet átadtuk a mentőszolgálatnak, megkezdjük a bevonulást állomáshelyünkre 12:02 perckor, vétel, vége". Tehát sorrendbe így történik a rádiózás:

1. ,,Központ 4432-nek, jelentem 2 fővel megkezdtük a vonulást Market irányába 11:34 perckor az E-1 járművel, vétel, vége",
2. ,,Központ 4432-nek, E-1-es felderít, vétel, vége".
3. ,,Központ 4432-nek, jelentem a jelzett helyen egy személyautó a villanyoszlopnak ütközött, 1 sérült hölgyet találtunk a kocsiban, aki maga a sofőr, eszméleténél van, nem érez fájdalmat a hátánál, csupán szédeleg. Szivárgást nem tapasztaltunk, az ajtót kézi erővel is ki tudjuk nyitni, megkezdjük a szükséges beavatkozást, vétel, vége".
4. ,,Központ 4432-nek, jelentem a jelzett helyen a műszaki mentés sikeres volt, a sérültet átadtuk a mentőszolgálatnak, megkezdjük a bevonulást állomáshelyünkre 12:02 perckor, vétel, vége".


Mi van akkor, ha mondjuk lakástűznél, vagy épület tűznél kell ezt a rádiózást lefolytatni? Lássunk erre is egy példát. Kigyulladt egy használaton kívüli raktár Mulholland körzetben, a riasztási szint 3-as fokozatú. A rádiózás így néz ki:

1. Központ 4432-nek, jelentem 6 fővel megkezdtük a vonulást Mulholland irányába 0:32 perckor az E-1 és E-2 járművekkel, vétel, vége.
2. Központ 4432-nek, E-1 és E-2 felderítenek, vétel, vége
3. Központ 4432-nek, jelentem a jelzett helyen idáig ismeretlen okból kifolyólag gyulladt meg a raktár, nem találtunk senkit a közelben, gyúlékony tárgyat, anyagot nem találtunk, társszervezetek beavatkozására nincs szükség, megkezdjük a raktár körülhatárolását 0:40 perckor, vétel, vége.
4. Központ 4432-nek, a raktárat sikerült körülhatárolni, megkezdjük 2 vízsugárral, és kézi szerszámokkal az épület lefeketítését, vétel, vége.
5. Központ 4432-nek, a raktártüzet sikerült lefeketíteni, utómunkálatokat megkezdjük, vétel, vége.
6. Központ 4432-nek, jelentem az utómunkálatokat befejeztük, E-1 és E-2 megkezdik bevonulásukat állomáshelyükre 1:45 perckor, vétel, vége.


A megfelelő rádióadással másodperceket nyerhetünk, a másodpercek nyerésével pedig életehet menthetünk.

11
Akadémia / I. TANANYAG: VONULÁSI ISMERETEK
« Dátum: 2020. Május 01. - 10:57:05 »



Idézetet írta: I. TANANYAG: VONULÁSI ISMERETEK.

I. Tananyag: Vonulási ismeretek

Egy baleseti helyszínhez, vagy egy lángoló épülethez való vonulás mindig adrenalinnal tölti el még a legtapasztaltabb tűzoltót is. Maga a tudat, hogy riasztás van, maga a tudat, hogy vonulni kell, és főleg az, hogy vajon kell-e életet menteni, vagy a sajátunkét kell e majd... Rengeteg ehhez hasonló kérdés jár a fejében annak, aki vonulós tűzoltóként teljesít szolgálatot. De mik is a legfontosabb lépések egy vonulás során? Hogyan történik mindez? Mire kell odafigyelni, hogy sérülésmentesen visszajussunk laktanyánkba? Ez a tananyag erről fog szólni, amit minden vonulós tűzoltónak tudni kell, aki az LSFD-nél szolgál.



1. A vonulás szabályai

Beosztott tűzoltóként 24/48-as időrendbe dolgoznak itt a kollégák, ami azt jelenti, hogy 1 teljes napot dolgoznak, 2 nap pihenőidővel. Ezalatt az idő alatt amíg szolgálatban vannak, a kollégáknak ugrásszerűen készen kell állniuk éjjel-nappal arra, hogy bármikor, akár hajnali 2-kor alvás közben is megszólalhat a csengő, és a hangosbemondó. Ha ez megtörténik, a tűzoltóknak 1 perc áll rendelkezésre, hogy beöltözzenek bevetési ruházatukba, ami ezekből áll: sisak, kámzsa, bevetési kabát, bevetési nadrág, csizma, kesztyűk. 1 perc alatt már beöltözve kell készen állniuk arra, hogy megkezdjék a vonulást. A vonulási létszámot mindig a riasztási fokozat szerint kell megtenni, vagyis ha 1 és 2 között van a riasztási fokozat, arra elég egy ENGINE-l is kimenni. Az ENGINE-be 2 fő kell, hogy vonuljon mindig (( persze IRL nem így van, de GTA logikába 2 ember tud beszállni a Firetruckba… )), a vonulás során a rangidős folytat rádiókommunikációt a központtal, aki az anyósülésen kell üljön. Ez azért van így, mert a sofőrnek a közlekedésre, és a GPS-re is figyelnie kell, nem is beszélve arról, hogy komoly mennyiségű vizet hord magával, ami ha egyszer billen meg akár jobbra akár balra erősen, akkor mindenki borul a járművel együtt. A rádió során a rangidős tűzoltónak mindig a lényegre kell térnie, érhetően, tisztán kell fogalmaznia, a rádiózás szabályairól későbbi tananyagba lesz szó. Nem kezdhető meg a vonulás, ha:

- Valamelyik tűzoltó ittas, kábult állapotban van
- Ha az ENGINE, vagy a jármű amivel mennének, annak műszaki állapota nem megfelelő
- Ha az ENGINE víztartálya, illetve üzemanyagtartálya nincs feltöltve
- Ha egyedül van a tűzoltó (( ha egyedül van szolgálatban és nincs más fent a szerveren abban az esetben kivételt tehetünk ))
- Ha a bejelentés hiányos, vagyis nincsenek megadva konkrét koordináták a helyszínről, vagy false hívás gyanúja forog fent.
- Ha olyan bejelentés érkezik, ami nem a tűzoltóság hatásköréhez tartozik (( megettem a macskám, társat keresek, galamb repült a számba stb )).




2. A vonulás veszélyei

Egyes esetekben vannak olyan helyszínek, amikről köztudott, hogy veszélyesek, elsősorban a bűnbandák tevékenységei végett. Sajnos előfordultak már olyan esetek is, amikor ilyen vörös zónáknak nevezett helyekhez vonulva ezen bűnözői csoportok megtámadták, sőt, meg is ölték a szolgálatot teljesítő tűzoltót, mentőt, rendőrt. Jelenleg ezen helyek azok, amelyekről tudvalevő, hogy vörös zónába tartoznak: Ganton, El Corona, Las Colinas, Seville, Jefferson, East Los Santos, Idlewood, Glen Park, Los Flores, Willowfield. Tehát összesen 10 hely, amiről jelenleg tudunk. Mivel azonban életekről van szó, így nem lehet azt a luxust megtenni, hogy nem megyünk ki oda csak azért, mert itt veszélyes tartózkodni, így hát ha már vonulni kell, akkor tartsunk be pár biztonsági előírást:

1. Vörös zónába történő vonulás esetén amennyiben lehetséges, mindig kérjünk rendőri segítséget!
2. Ha nem tud jönni rendőri segítség, mert nincs riasztható egységük, vagy mind eseten van, akkor a vonulást ha lehetőség van rá mindig párban tegyük, egyedül ne!
3. Amennyiben a helyszín közelében vagyunk, de gyanús alakokat látunk a közelben  (( arcukat sállal vagy maszkkal eltakart, csoportokba verődött, bandajelzésekkel tarkított személyeket )), eszünkbe ne jusson a helyszínre kimenni! Tartsunk komoly távolságot, és értesítsük a rendőrséget, amíg a rendőrség nem biztosítja a biztonságos helyszínt, addig ne is kezdjünk el hőst játszani!
4. Amennyiben megtámadnak minket, rohanjunk a járműbe, zárjuk be az ajtókat, és igyekezzünk a helyszínről mihamarabb távolabb menni, amíg a rendőrség meg nem érkezik. Tetősugarat NE HASZNÁLJUK ÖNVÉDELEMRE! Ezzel csak azt érjük el, hogy jobban feldühítjük a ránk támadókat.
5. Amennyiben nem tudjuk elkerülni az összecsapást, viszont még nem fegyverrel jönnek ránk, és az erőviszonyokat felmérve még el tudjuk hárítani a támadást, alkalmazhatunk arányos testi kényszert a támadókkal szemben, viszont ha fegyverrel, vagy felfegyverkezve csoportosan jönnek ránk, ne hősködjünk, hanem tegyük azt, amit mondanak, és reméljük, hogy életben hagynak minket.
6. Ha még élünk, de kiraboltak minket, vagy elvitték a járművet amivel vonultunk, és nem vertek halálra minket, segítsük a rendőrség munkáját azzal, hogy személyleírást adunk az elkövetőkről. Ne titkoljunk el semmit!


A fentebb leírt biztonsági előírások abban az esetben is érvényesek, ha nem vörös zónába megyünk.



3. A vonulás típusai

Különböző helyzetekre hívhatnak minket azok, akiknek segítségre van szükségük, de nagy általánossággal elmondható, hogy leginkább tűz, illetve közlekedési balesetek miatt van ránk szükség. Mi most a tűz, illetve közlekedési balesetekkel fogunk itt foglalkozni.
Tűzeseteknek nevezzük azokat a kárhelyszíneket, ahol a tűz véletlenül, vagy akár szándékosan keletkezhetett. Keletkezhet ez a természet által (( belecsap egy fába a villám )), vagy történhet ez ember által (( nem megfelelően tároltak mondjuk robbanásveszélyes anyagokat )). Amint történik egy tűzeset, arról állampolgári bejelentés alapján fogunk értesítést kapni a 911-es segélyhívón keresztül. A hívás befut a diszpécserhez, a diszpécser felveszi a szükséges információkat a műveletirányítási központban (( Headquarters )), majd riasztja felénk, a tűzoltóállomás felé a szükséges erőket, a helyszínt, riasztási szintet, ami így néz ki: Commerce, lakástűz, A2, E-1, azaz Commerceben lakás tűz van, 2-es riasztási fokozat van érvényben, az ENGINE-1 kezdje meg a vonulást a helyszínre. Nyilván egy lakástűznél nem 2-es hanem minimum 3-as a riasztási színt, ahol már nem egy rajra van szükség, de hogy megérthessük miről van szó, példának megfelel. Amint kivonultunk a helyszínre, mindig győződjünk meg arról, hogy a helyszín biztonságos e, meg lehet-e kezdeni a munkálatokat, milyen társszervek segítségére lesz e még szükség, mindezt felderítésnek nevezzük. Amennyiben biztonságos a helyszín, mérjük fel a lakást, hogy be lehet-e menni, nincs e CO-ra utaló jel, szükség van e légzőre. Ha a helyszínen találjuk a lakás tulajdonosát, vagy valakit, aki ismeri a házat, kérdezzük meg, el lett e zárva a gáz, villany, mivel ezek elzárása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy folytatni tudjuk a munkálatokat. Amennyiben olyan helyen ég a tűz, ahol akadályoztatva van a villany vagy a gáz elzárása, vagy még maga a tulajdonos se tudja hol van a gázcsap, és villanykapcsoló, akkor értesítsük a rajparancsnokunkat, aki felveszi a kapcsolatot az illetékes közműszolgáltatóval, hogy szüntessék meg azon a helyen a szolgáltatást. Ha ez megtörtént, akkor már folytatni lehet a munkát. Amennyiben kiderül, hogy a lakásban tartózkodnak személyek, akiket ki kell menteni a tűzből, szigorúan légzőkészülékben, legalább 2 vagy 3 fővel vonuljanak be a házba, keressék meg a sérültet, vagy sérülteket, és igyekezzenek kimenteni amilyen gyorsan csak lehet az égő lakásból. Tilos:

1. Egyedül behatolni az égő lakásba, a rajparancsnok sem adhat ilyen utasítást, ez csak Vinewood agyszüleménye.
2. Olyan lakásba behatolni, ami az összedőlés határán van
3. Olyan lakásba behatolni, ahol még nem lett elzárva a gáz és villany
4. A maszkunkat átadni a sérültnek, a sérült számára is van légzőmaszk


Amint behatoltunk az égő lakásba, mindig maradjunk együtt, közben igyekezzünk hangosan kiáltani, hogy felfigyeljenek ránk. Ha találunk sérültet, aki eszméletlen, de szállítható állapotban van, akkor kapjuk fel óvatosan, és vigyük ki amilyen hamar tudjuk. Ha nehéz az illető, kérjük a társunk segítségét, ketten a kezeinél, ketten a lábainál fogva. Amennyiben beszorult, vagy olyan dolog eset rá, ami végett a mozgása illetve megmentése nem megoldható, ne kockáztassunk, mivel 45 percre elegendő levegőnk van, a ház bármikor összedőlhet. Nehéz döntés, de csak azt mentsük meg akit biztos megtudunk menteni, és a mentés ideje alatt is elsősorban a tűzoltó bajtársunk élete és a mi életünk az elsődleges. A lakásba való tartózkodás során győződjünk meg arról, nincs e robbanásveszélyes dolog az épületben, vagy olyan műszaki tárgy, ami táptalajt adhat a tűznek, ilyen a gázpalack, benzinnel töltött kanna, alkohol, régi tv, hűtő stb. Ezen tárgyakat ki kell vinni a lakásból, és hűtési folyamatot kell biztosítani a robbanás elkerülése végett. Ha már senki sincs bent az épületben, és minden veszélyes tárgy ki lett hozva az épületből, meg kell kezdeni a tűz körül határolását. Körül határolásnak nevezzük azt a folyamatot, amikor a tűznek a terjedését akarjuk megakadályozni, vagyis ne tudjon átterjedni máshová. Sikeres körül határolás esetén kezdhetjük meg a tűz oltását, vagy ahogyan a szaknyelv mondja ,,lefeketítését". Az oltás természetesen többnyire vízzel történik, de történhet ez akár habbal is, mivel a habképző anyag az épületbe fecskendezve megakadályozza, hogy a tűz oxigénhez jusson, megszüntetve így az égés egyik feltételét. A tűz sikeres eloltását követően kezdhetjük meg az utómunkálatokat. Az utómunkálatok során ügyeljünk arra, hogy a legkisebb parázs, legkisebb szikra is el legyen oltva. A tűz okának kiderítését az Arson Investigator végzi el.

Műszaki mentésnek nevezünk olyan eseteket, amikor közlekedési baleset történik, és a gépjármű utasait ki kell menteni az autóból. Mivel egy gépjármű tele van gyúlékony, robbanásveszélyes folyadékokkal és alkatrészekkel (( motorolaj, üzemanyag, akkumulátor )), a mentést addig nem tudjunk biztonságosan elkezdeni, amíg ezen folyadékok szivárgását el nem állítottuk. Ha már a szivárgás folyamatban van, a folyadék felitatását homokkal, fűrészporral vagy ilyen esetekre szükséges szivárgás-elhárító eszközökkel, és abszorpciós felitató anyagokkal oldjuk meg. Ha a gépjármű áram alatt van, mindenképpen áramtalanítani kell. A hagyományos két és négy-ütemű, belsőégésű Otto-motorok esetében az akkumulátor a motortérben található, ilyenkor könnyű dolgunk van, mivel egy hagyományos gépjármű áramtalanítása nem okoz nagy nehézségeket, szimplán kicsavarozzuk 12-es kulccsal a pozitív és negatív sarut, majd kivesszük a helyéről. Ha ez kulccsal nem oldható meg, csapszegvágóval elvágjuk a kábeleket, és kiemeljük az akkumulátort, így az autó áramtalanítása sikeres lesz. Természetesen ahogyan egyre fejlődik a kor, az autók is egyre újabbak lesznek, biztonságosabbak, de egyben bonyolultabbak is. Vessünk egy példát: az elektromos, vagy hidrogéncellás autók esetében már sokkal nehezebb dolgunk van, azok áramtalanítása komolyabb szaktudást, és odafigyelést igényel, ezen gépjárművek áramtalanítási eljárásairól azoknak kell tudni, akik USAR alosztályba jelentkeznek, a sima vonulósoknak nem kötelező tudni (( de nem árt ha utánanéznek )).
Áramtalanítás, és szivárgás-elhárítás után következhet a sérült kimentése. Fontos hangsúlyozni, hogy egy baleseti helyszínen, illetve lakástüzeknél a kárhelyparancsnok mindig a tűzoltó rajparancsnok, mivel ő adja ki az utasításokat, így azokat nem csak a beosztott tűzoltó kollégáiknak, hanem a társszervezetek dolgozóinak is követni kell, legyenek azok rendőrök, sheriffek, vagy mentők. A rendőrség emberei a helyszínt biztosítják, a mentők felkészülten várnak, a tűzoltók dolgoznak, ezért is a tűzoltó rajparancsok egyben a kárhelyparancsok is. Miután meg volt az áramtalanítás és a szivárgás-elhárítás, felmérjük a sérültek állapotát, eszméletlenek-e, tudnak e válaszolni a kérdéseinkre. Egy 4 fős vonulás esetén a rajparancsok az, aki információt szerez a sérültek állapotáról, igyekszik nyugtatni őket, megkérdezi mi a neve, fáj e valahol valami. Persze ha a mentőszolgálat emberei már korábban kiértek, és ők többet tudnak, akkor ezen párbeszédet nem szükséges újból elvégezni, mivel ők tudják a pontos diagnózist. Sokan tényként kezelik azt a szabályt, miszerint ha gerincsérült az illető, akkor tilos megmozdítani, mivel ezzel súlyosabb sérülést is okozhatunk a sérültnek. Az igazság persze az, hogy ha megakarjuk a sérült életét menteni, akkor bizony akár gerincsérült akár nem, muszáj kimenteni őt a roncsból, mivel hiába végeztük el a szivárgás-elhárítást és áramtalanítást, mindig lehetnek olyan tényezők, amelyek nagy veszélyt okozhatnak. Ezt a kockázatot vállalni kell, inkább tolószékben lábadozzon, mintsem bent égjen az autóban. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy ha gerincsérülést szenvedett a sofőr, és az autó biztonságos, akkor tilos a Rautek alkalmazása, a mentést a tetőtér kivágásával lehetséges megkezdeni. Vannak helyzetek, amikor az üléssel együtt kell kivenni a sérültet a roncsból. Tehát ha gerincsérülttel van dolgunk:

1. Ne alkalmazzuk a Rautek-féle műfogást
2. A tetőteret vágjuk le feszítővágóval
3. Ha másképpen megoldani nem lehet, üléssel együtt vegyük ki a sérültet
4. Ha vészhelyzet áll fenn, és az idő sürget, akkor a szabályokat félre kell tenni, és a sérültet kell mihamarabb megmenteni.

Ha az autó ablaka fel van húzva, az ajtók zárva vannak, a sérült pedig még arra sem képes, hogy kinyissa az ajtót, vagy lehúzza az ablakot, abban az esetben célszerű elsőnek üvegvágóval az ablakot kivágni, mivel az nem töri szilánkosra az üveget és nem okoz sérülést. Amennyiben az ajtót még feszítővágóval sem lehetséges levágni, mert annyira összeroncsolódott a kocsi, akkor a szélvédő kivágásával érdemes próbálkozni, mivel lesz elég hely arra, hogy a sérültet ki tudjuk emelni a roncsból. Ha az ajtó olyan állapotban van, hogy feszítővágóval hozzátudunk férni, akkor feszítővágóval kezdjük meg annak levágását. Ha lehetséges, akár kézi erővel is letudjuk szakítani az ajtót, ezzel sok időt szerezhetünk. Ha a sérült be van kötve, övvágóval vágjuk el a sérült övét, és Rautek-féle műfogással igyekezzünk kiemelni a sérültet a kocsiból. Ha a lábai beszorultak a sérültnek, természetesen a Rautek addig nem lehetséges, amíg a lábak útját szabaddá nem tesszük. Ehhez feszítővágóval darabokban kell megbontani a műszerfalat, hogy elegendő helyet tudjunk biztosítani a kiemeléshez, ami roppant összetett, és sokáig is eltarthat, ez alatt az idő alatt a mentőszolgálat illetékesei folyamatosan megfigyelik, és ellátják a sérültet ahogy csak tudják. Amint már lesz elég hely a kiemeléshez, kezdjük meg a sérült kimentését a műfogást használva. Tehát pontokba szedve a műszaki mentés az alábbiak szerint történik:

1. Rögzítsük a gépjárművet a stabil műszaki mentés érdekében
2. Mérjük fel a sérültek és a gépjármű állapotát
3. Kezdjük meg a gépjármű áramtalanítását, és szivárgás-elhárítását
4. Ha már kifolyt valami, itassuk fel azt
5. Kezdjük meg a műszaki mentést kézi erővel, vagy feszítővágóval
6. Az ajtó levágása után amennyiben nem gerincsérült az illető, és nincs beszorulva a lába, emeljük ki Rautek-féle műfogással

Egy műszaki mentés során természetesen ezernyi akadály is fennállhat, ilyenek például a fel nem fújódott légzsákok. Ezen légzsákok az ütközés hatására nitrogéngázzal fújódnak fel, ugyanakkor vannak helyzetek, amikor a légzsákok felmondják a szolgálatot. Ilyenkor ezek rögzítését légzsákleszorító készlet segítségével kell megoldani. Vannak vezetőoldali, és utasoldali felszerelések, mindegyiket ott kell alkalmazni, ahol a légzsák található.

12
Los Santos Fire Department / Szervezetünk felépítése
« Dátum: 2020. Április 28. - 21:58:00 »


Ebben a táblázatban két fő szervezetre van osztva a frakció, a Los Santos Fire Departmentre, és az Emergency Medical Servicesre. Lássuk hát mi mit jelent a táblázaton.

LOS SANTOS FIRE DEPARTMENT

Az LSFD feladata a katasztrófaelhárítás, az ember vagy természet által okozott tüzek eloltása, a baleseteknél az azonnali segítségnyújtás, károk felszámolása, illetve intézmények tűzveszélyességi ellenőrzése, a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárművek rakományainak időnkénti vizsgálata. Mivel különböző események történhetnek, így az LSFD külön alosztályokkal rendelkezik, amelyekben már magasabban képzett tűzoltók segítenek a bajban.

FIRE STATION NO.3

CHIEF OF FIRE: Az egész LSFD vezetője maga a Chief, hivatalosabb nevén Chief of Fire. Ügyel arra, hogy a tűzoltóságok pénzügyei és működése a lehető legjobban legyenek rendben. Parancsokat adhat ki, változtatásokat hozhat meg a tűzoltóállomások felé, minden fontos eseményen jelen kell lennie. Embereket nevezhet ki, bocsáthat el. Katasztrófahelyzetek idején ő képviseli a tűzoltóságot, a Task Force tagja (( operatív törzs megfelelője )). Jelenleg ezt a posztot Louis Mason tölti be. Jelentéskötelezettsége kizárólag a Government felé van.

BATTALION CHIEF: A tűzoltóállomás parancsnoka, ő felel a rá kiosztott tűzoltóállomás állományáért, pénzügyeiért, felszereléseiért. Felvehet embereket illetve elbocsáthat. Parancsait az alá beosztott állománynak kötelessége követni. Jelentéskötelezettséggel tartozik a Chief felé.

CAPTAIN: Jelenleg ez a legmagasabb rang, amit elérhet egy beosztott tűzoltó a tűzoltóállomáson, mivel azonban minden tűzoltóállomás saját maga hozza meg működési szabályzatát és felépítését, így ez csak a No.3-as állomásra érvényes. A Captain helyettesi ranggal bír amennyiben a Battalion Chief valamilyen oknál fogva nem tudja a feladatait ellátni. Tarthat felvételt, kiképzéseket rendezhet, de elbocsátást már nem tehet. Jelentéskötelezettséggel tartozik a Battalion Chief felé.

LIEUTENANT: Feladata, hogy az állományt kiképezze, fitten tartsa, segítsen elmagyarázni mindent azoknak akik újoncként szereltek fel. Össze kell állítania az akadémiai képzések idejét, vizsgákat kell tartson. Jelentéskötelezettséggel tartozik a Battalion Chief felé.

ENGINEER: A vonulós állomány közül a legmagasabb rang, ő felel a rá beosztott jármű műszaki állapotáért, a víz és üzemanyagmennyiségért. Egy vonulás során mindig az ENGINEER az aki vezetheti a járművet, hogyha nincs, akkor az vezet, akinek van a járműre is érvényes vezetői engedélye. A rangidős ül az anyósülésen, a rádiókommunikációért ő felel. Jelentéskötelezettséggel tartozik a Battalion Chief felé.

FIREFIGHTER/EMT II: Legalább középfokú elsősegélynyújtási képzettséggel rendelkező, beosztott, tapasztalt vonulós tűzoltó. Rádiót kezelhet de csak akkor, amennyiben nincs mellette nagyobb rangú személy. Feljebb a ranglétrán csakis akkor mehet, ha rendelkezik érvényes vezetői engedéllyel, panasz nem érkezett rá, balesetet sosem okozott, és sikeresen leteszi az ENGINEER tanfolyamot. Jelentéskötelezettséggel tartozik a Battalion Chief felé.

FIREFIGHTER/EMT I: Legalább alapfokú elsősegélynyújtási képzettséggel rendelkező, sikeres akadémiai vizsgát tett beosztott vonulós tűzoltó. Rádiót felettesi engedéllyel használhat, vagy vészhelyzet esetén. Feljebb a ranglétrán csakis akkor mehet, ha leteszi a középfokú elsősegélynyújtói vizsgát, rendelkezik vezetői engedéllyel, panasz nem érkezett rá, amerikai állampolgár, és sikeresen leteszi a FIREFIGHTER/EMT II tanfolyamot. Jelentéskötelezettséggel tartozik a Battalion Chief felé.

ACADEMY STUDENT: A sikeres tűzoltóvá váláshoz az akadémia elvégzése elengedhetetlen, minden tűzoltó itt kezdi el tanulmányait. A tanulók megkapják a szükséges tananyagot, és ha sikeres vizsgát tesznek, akkor megkezdhetik hivatásos szolgálatukat. A tanulók a tanulói időszak alatt le kell mondjanak bizonyos állampolgári jogukról (( ilyen a vélemény, szólásszabadágról szóló jogok )), mivel ami az akadémián belül történik szolgálati titoknak minősül. Ezen megsértése a tanuló elbocsátását, súlyosabb esetben hadbírósági pert is vonhat maga után. A Student nem tartozik jelentéskötelezettséggel, de vizsgákon kötelessége megjelennie, ha nem tud azt előre kell jeleznie.

ALOSZTÁLYOK

USAR: Urban Search and Rescue, ezen alosztályt a kiemelt jelentőséggel bíró, súlyos, tömeges balesetekhez szokták riasztani, mivel szakképzetségük, fizikai állóképességük és rátermettségük sokkal erősebb és jobb mint sima vonulós kollégáiknak. Ide jelentkezni kizárólag FF/EMT II-s rangtól lehetséges, a jelentkező kora nem lehet 35 évnél több, kiváló fizikai állóképességgel kell rendelkeznie, semmilyen betegsége nem lehet, gyógyszert nem szedhet. Földrengések, természeti vihar által okozott katasztrófák, ember által okozott tömeges tragédiák helyszínénél ők ott vannak, földön, föld alatt, vízen, víz alatt, levegőben. Járművük a USAR nevű tűzoltógépjármű, mely alkalmas bevetésre földön, és vízen egyaránt, mivel kettő búvár felszerelést is tartalmaz a beltere. Tartozik hozzájuk egy FIRECOPTER, ami a levegőből való mentési és tűzoltási munkálatokért felelős. Hajóval is rendelkeznek, amennyiben vízen vagy vízben történik a mentés. 

HAZMAT:Hazardous Materials and Items, ezen alosztályt a különösen veszélyes helyszínekre riasztják ki, ebbe tartoznak a biológiai, vegyi, nukleáris, mérgező és robbanásveszélyes helyszínek. Vegyvédelmi illetve hőálló ruhát is hordanak. A veszélyes hulladék elszállításáért és megsemmisítéséért ők felelnek. Nem tévesztendő össze az LSPD Bomb Squadjával, mivel a robbanószerkezetek hatástalanítását az LSPD Bomb Squadja végzi el. Az alosztályba való bejutás feltételei megegyeznek az USAR-val. Járművük egy HAZMAT nevű tűzoltógépjármű.

ARSON: A tűzoltóság azon alosztálya, akik félig-meddig rendvédelmi feladatot látnak el, de nem rendőrök. Ezen személyek feladata elsősorban az olyan tűzesetek kivizsgálása, ahol a tüzet szándékosan okozták, és fennállhat a bűncselekmény lehetősége. Az Arson vezetője a Fire Marshall, a beosztottjai az Arson Investigator-ok. Arson Investigator kizárólag az lehet, aki amerikai állampolgár, legalább LIEUTENANT rendfokozattal rendelkezik, és a Fire Academy elvégzése mellett sikeres rendészeti maroklőfegyver vizsgát tett az LSPD vagy a LSCSD-nél, Jelentéskötelezettségük van a Battallion Chief, illetve az LSPD/LSCSD felé, helyszíntől függ. (( egyenlőre ezen alosztály még nem kerül bevezetésre, megbeszélés alatt van )),



EMERGENCY MEDICAL SERVICES 

Az Emergency Medical Services feladata két részre osztható, az egyik a hospitális, a másik pedig a non-hospitális rendszer. Hospitális rendszerbe tartozik az All Saints General Hospital, ahol orvosok, ápolók és ápolónők látják el a betegeket, ők nem vonulnak ki a riasztásokra, felkészülten várják a betegeket a kórházban. Műtéteket, betegvizsgálatokat végeznek, orvosi kartonok alapján tartanak nyilvántartást a betegekről és pácieneskről. Non-hospitális rendszerbe tartozik azok munkája, akik ugyan a tűzoltóság alá vannak beosztva, de feladatukat tekintve mégis az EMS irányítása alatt állnak. A mentők vonulnak ki a helyszínekre, ők szállítják be a sérülteket a kórházba. Nem végezhetnek műtétet! (( kivéve ha nincs fent egy darab orvos se )).

ALL SAINTS GENERAL HOSPITAL

DIRECTOR: A kórház feje, ő a felelős a kórház pénzügyeiért, felszereléseiért, embereket vehet fel, illetve bocsáthat el, ő képviseli a kórházat és az egészségügyet. Jelenleg ezt a posztot Dr. Huntis Callun tölti be. A Task Force tagja. Jelentéskötelezettsége a Government felé van.

ASSISTANT DIRECTOR: A kórházigazgató helyettese, a DIRECTOR távollétében őt jelölheti ki a kórház ügyeinek irányításáért. Ugyanazok a jögkörök illetik meg mint a DIRECTOR-t. Jelentéskötelezettsége a DIRECTOR felé van.

HEAD DOCTOR: Ő a főorvos, magas szakképzettségével, és tudásával ő adhat utasításokat a többi orvosnak. Eldöntheti, hogy a többi orvos mely műtéteket, orvosi beavatkozásokat hajtson végre. Az orvosi akadémián ő tanítja a kezdő orvosokat. Jelentéskötelezettsége a DIRECTOR felé van.

DOCTOR: Sima orvos, aki sikeresen elvégezte az orvosi akadémiát, feladata, hogy a betegeket és sérülteket meggyógyítsa, orvosi viziteket tart, kivizsgálja a pácienseket, és orvosi kartonokat készít minden felvett betegéről. Gyógyszereket írhat ki receptre, Jelentéskötelezettsége a DIRECTOR felé van.

CHIEF OF EMS: A vonulós, non-hospitális állomány vezetője, ő a felelős a mentőkért, embereket vehet fel, illetve bocsáthat el. Jelenleg ezt a posztot Dr. Huntis Callun tölti be. Kivonulhat riasztásokra amennyiben szükséges, sürgős esetekben kórházi műtétet is végrehajthat.

FIREFIGHTER/PM II: Vonulós, tapaszalt, ALS végzettséggel rendelkező mentő, aki a súlyos, életveszélyes esetekre vonul ki. Jelentéskötelezettsége a Chief of EMS felé van.

FIREFIGHTER/PM I: Vonulós, sikeres vizsgát tett, BLS végzettséggel rendelkező mentő, aki a könnyebb, nem életveszélyes, a helyszínen is ellátható sérültekhez vonul ki. Jelentéskötelezettsége a Chief of EMS felé van.

NURSE/CAREGIVER: Kórházi dolgozók, akik a betegek ellátásáért felelnek, részt vesznek a lábadozók felépüléséért, igyekeznek segíteni és megnyugtatni a sérülteket és azok családtagjait, barátait. Műtéteknél kizárólag orvosi felügyelet mellett lehetnek, de akkor is csak műtősegédként vehetnek részt a műtétnél.

ALOSZTÁLYOK

CORONER: Feladatuk az elhunyt személyek vizsgálata, kiderítik a halál okát, megvizsgálják milyen betegségben, betegségekben szenvedett az elhunyt páciens a boncolás során. Gyakran alkalmazzák őket főleg bűncselekmények vizsgálatakor, hogy a hatóságok megtudják mi okozhatta a halált, történhetett e idegenkezűség. Jellegzetes autójuk a fekete Romero típusú halottaskocsi. Coronernek az a DOCTOR jelentkezhet, aki sikeres orvosi vizsgát tett, rendelkezik érvényes vezetői engedéllyel, és nem érkezett rá panasz.

AIR: A kórház légimentéseiért felelős alosztálya, a nagyon súlyos, életveszélyes sérültek esetén riaszják a légimentőket. Bejutni ide kizárólag FIREFIGHTER/PM II rendfokozattól lehetséges, szigorú kiképzési formákon kell átesnie az illetőnek ha légimentő akar lenni. Gyakoriak a kiképzések, amelyet a CHIEF OF EMS szokott tartani. Feltétele az egészséges életvitel, panaszmentes szolgálat, kitűnő fizikai állóképesség, pilóta esetén feltétel a helikoptervezetői engedély is.

RRU: Rapid Response Unit, szokták még TRU azaz Tactical Respone Unitnak is hívni. Gyorsreagálású taktikai mentőegység, feladatuk a sérültek ellátása különösen veszélyes körülmények között, lehet akár természet (( súlyos viharok, földrengések )), vagy ember (( túszdráma, tűzpárbaj )) által okozott helyszíneken. Fizikai felkészítésük különös figyelmet igényel, mivel szigorú, és nehéz kiképzéseken esnek át. Tagja az lehet, aki sikeres orvosi vizsgát, vagy sikeres ALS mentő vizsgát tett (( Doctor, Firefighter/PM II )). Mivel előfordulhatnak helyzetek, amikor a rendvédelem kéri a segítségüket (( pl az LSPD SWAT vagy LSCSD SEB )), így ezen személyek rendészeti, és karabélyos vizsgán is át kell essenek az LSPD/LSCSD által. Tehát lényegében egyszerre orvosok, de egyben rendvédelmisek is (( egyenlőre ezen alosztály még nem kerül bevezetésre, megbeszélés alatt van )).

13
Jelentések / Hogyan írjunk jelentést?
« Dátum: 2020. Április 26. - 15:54:59 »



Idézetet írta: Hogyan írjunk jelentést?.

Útmutató a sikeres jelentés megírásához


Az alábbiakban átnézzük, és értelmezzük mi mit jelent, hogy tisztában legyünk azzal miképpen is kell egy érthető, jól megírt jelentést elkészíteni.

Mikor kell írni jelentést?

Amikor felvesszük a szolgálatot, onnantól kezdve oda kell figyeljünk arra mikor vettük fel a szolgálatot, mikor adtuk le, történt e valami említésre méltó dolog stb.

Mit szabad, és mit nem szabad tartalmazzon egy jelentés?

Tartalmaznia kell azt, hogy mi történt szolgálati időnk alatt, ha semmi sem történt, akkor elég annyit írni, hogy ,,a szolgálati idő eseménymentesen zárult, riasztás, rendkívüli esemény nem történt". Tilos a jelentést olyan formában megírni, ami nem felel meg a valóságnak, tele van helyesírási hibával, szlengeket és tegezéseket tartalmaz, és mesébe illőnek van megírva. Ez egy hivatalos dokumentumnak számít.

Nézzük , mi mit jelent!

Ahogy láthatjátok, az alábbi eset egy műszaki mentésről szól, fiktív tűzoltónk pedig szépen leírta az eseményről szóló jelentését, ami már emelni is fogja a nem létező fizetését.

1. Neve: George Bakondi

2. Rendfokozata: Sergeant

3. Jelvényszáma: 4563

4. Szolgálata alatt történt e bármi rendkívüli esemény? IGEN/NEM --- Ha nem történt semmi, akkor azt kell leírni amit fentebb is leírtam.

Ha igen

5, Az eset helyszíne, dátuma: Market, 2020.03.03, 8:40 --- Ilyenkor azt kell leírni, hol történt az eset, az idő az legyen ahánykor kiérkeztél, ne az mikor indultál! Az indulási idő a részletes leírásban legyen majd benne.

6. Kik voltak jelen a helyszínen: FF/EMT II Joe Obbson, FF/EMT I Cynthia Lemons, FF/EMT I Norman Woods --- Ide csak azoknak a neveit és rendfokozatait írd bele, akik veled vonultak a helyszínre! Ne a mentőkét, rendőrökét, sérültekét, meg szemtanúkét írd bele, az mehet a részletes leírásba!

7. Az esetről részletes leírás: Én, George Bakondi 2020.03.03-n reggel 8:32 perckor kaptam a riasztást, miszerint Market körzetben a Donkey Street és a Norton Road kereszteződésében két gépkocsi ütközött össze. --- Mindig így kezdjük a mondatot, hogy Én, a neved, dátum, helyszín, idő, utána pedig a téma tárgya, hogy mi történt. Innen már meg lehet állapítani, hogy mivel 8:32-kor jött a riasztás, te akkor már 8:33-kor már elkezdted a vonulást a helyszínre. Nem kell beleírni, kikkel kezdted meg a vonulást, mivel már fentebb le van írva kik voltak veled a helyszínen. ---  A helyszínre 8:40 perckor az ENGINE-1-el érkeztünk, ahol már a helyszínen volt PO II Samuel Woods (( 3244 )), és PO I Amanda Higgins (( 4432 )) az Los Santos Police Departmenttől, illetve az Emergency Medical Servicestől FF/PM I Trey Osborne (( 2232 )), és FF/PM II Naomi Xuan (( 4443 )), ők az ALS-32 rohammentővel jöttek k --- Leírjuk az érkezés idejét, mivel érkeztünk ki, illetve a helyszínen ha van rendőr azok nevét, rendfokozatát és jelvényszámát. Csak azon rendőrök adatait írjuk le, akik a helyszínen intézkedtek! Ugyanez vonatkozik a kiérkező mentőkre is. ---. A helyszín felderítésekor észrevettem, hogy az egyik jármű (( Benefactor Glendale, AJ382S, kék )) női vezetője a roncsba szorult (( Anna Woods, 24 )), ezért parancsba adtam a beosztottjaimnak, hogy készítsék elő az autót műszaki mentésre, közben én folyamatosan kommunikáltam a női sofőrrel, igyekeztem nyugtatni --- Írjuk le, hogy az eset során hányan sérültek meg, írjuk le az autók és a sérültek adatait, azaz a sérültnek elég a neve, neme és kora, az autónak pedig a márka, típus, rendszám és szín. --- Mivel a hölgy a derekát, és hátát nem fájlalta, így a műszaki mentésnek akadálya nem volt. Ms. Lemons, és Mr. Woods közösen áramtalanították az autót, közben Mr.Obbson a feszítővágót készítette elő. A sikeres áramtalanítás után Mr.Obbson elkezdte a feszítővágóval levágni az autó ajtaját. Miután ez sikerült, övvágóval elvágta Mr.Obbson a sérült nő biztonsági övét, majd közösen vettük ki a hölgyet a roncsból, aki a lábait fájlalta illetve a mellkasát. A sérültet átadtuk a mentőknek, akik az All Saints General Hospitalba szállították be a sérültet. A másik autó (( Declasse Tampa, ER456P, barna )) sofőrje (( Edward Johnson, 33 )) szintén be volt kötve, kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet, nem kért orvosi segítséget. Az adatok felvétele után 9:23 perckor bevonultunk állomáshelyünkre. --- Törekedjünk arra, hogy mindig a lényeget írjuk bele, a fontos információkat, nem kell hosszasan magyarázni a dolgokat meseszerűleg! ---




8. Fényképes bizonyíték: FÉNYKÉP LINKJE --- A fényképen pontosan, jól játszódjon a helyszín, elég minimum 2-3 darab fénykép, például amikor épp a műszaki mentés zajlik, a sérültekről, roncsokról is legyen pár kép. ---

9. Dátum és aláírás: George Bakondi, 2020.03.04

Ha egy nap akár több eset is történt, célszerű úgy írni a jelentést, hogy azt külön bekezdésben írjuk le, hogy ne legyenek összemosódva a káresetek. Remélem tudtam segíteni a jelentésírásban, ne feledjétek, a sikeres jelentésírás jutalommal jár, szóval érdemes venni a fáradtságot, és írni legalább annyit amennyi tényleg történt egy szolgálat alatt.

14
Jelentések / Jelentés a napi szolgálatról - MINTA -
« Dátum: 2020. Április 26. - 13:51:18 »

Jelentés a napi szolgálatról

1. Neve:

2. Rendfokozata:

3. Jelvényszáma:

4. Szolgálata alatt történt e bármi rendkívüli esemény? IGEN/NEM

Ha igen

5, Az eset helyszíne, dátuma:

6. Kik voltak jelen a helyszínen:

7. Az esetről részletes leírás:




8. Fényképes bizonyíték:

9. Dátum és aláírás:

(( EHHEZ HASONLÓ PÉLDÁT SZERETNÉK MAJD LÁTNI MINIMUM ))


Jelentés a napi szolgálatról

1. Neve: George Bakondi

2. Rendfokozata: Sergeant

3. Jelvényszáma: 4563

4. Szolgálata alatt történt e bármi rendkívüli esemény? IGEN/NEM

Ha igen

5, Az eset helyszíne, dátuma: Market, 2020.03.03, 8:40

6. Kik voltak jelen a helyszínen: FF/EMT II Joe Obbson, FF/EMT I Cynthia Lemons, FF/EMT I Norman Woods

7. Az esetről részletes leírás: Én, George Bakondi 2020.03.03-n reggel 8:32 perckor kaptam a riasztást, miszerint Market körzetben a Donkey Street és a Norton Road kereszteződésében két gépkocsi ütközött össze.  A helyszínre 8:40 perckor az ENGINE-1-el érkeztünk, ahol már a helyszínen volt PO II Samuel Woods (( 3244 )), és PO I Amanda Higgins (( 4432 )) az Los Santos Police Departmenttől, illetve az Emergency Medical Servicestől FF/PM I Trey Osborne (( 2232 )), és FF/PM II Naomi Xuan (( 4443 )), ők az ALS-32 rohammentővel jöttek ki. A helyszín felderítésekor észrevettem, hogy az egyik jármű (( Benefactor Glendale, AJ382S, kék )) női vezetője a roncsba szorult (( Anna Woods, 24 )), ezért parancsba adtam a beosztottjaimnak, hogy készítsék elő az autót műszaki mentésre, közben én folyamatosan kommunikáltam a női sofőrrel, igyekeztem nyugtatni. Mivel a hölgy a derekát, és hátát nem fájlalta, így a műszaki mentésnek akadálya nem volt. Ms. Lemons, és Mr. Woods közösen áramtalanították az autót, közben Mr.Obbson a feszítővágót készítette elő. A sikeres áramtalanítás után Mr.Obbson elkezdte a feszítővágóval levágni az autó ajtaját. Miután ez sikerült, övvágóval elvágta Mr.Obbson a sérült nő biztonsági övét, majd közösen vettük ki a hölgyet a roncsból, aki a lábait fájlalta illetve a mellkasát. A sérültet átadtuk a mentőknek, akik az All Saints General Hospitalba szállították be a sérültet. A másik autó (( Declasse Tampa, ER456P, barna )) sofőrje (( Edward Johnson, 33 )) szintén be volt kötve, kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet, nem kért orvosi segítséget. Az adatok felvétele után 9:23 perckor bevonultunk állomáshelyünkre.




8. Fényképes bizonyíték: FÉNYKÉP LINKJE

9. Dátum és aláírás: George Bakondi, 2020.03.04



[center][img]https://pics.tinypic.pl/i/01003/w0kx1t7a8k5q.png[/img][/center]

[center][size=18pt]Jelentés a napi szolgálatról[/size][/center]

1. Neve:

2. Rendfokozata:

3. Jelvényszáma:

4. Szolgálata alatt történt e bármi rendkívüli esemény? IGEN/NEM

Ha igen

5, Az eset helyszíne, dátuma:

6. Kik voltak jelen a helyszínen:

7. Az esetről részletes leírás:




8. Fényképes bizonyíték:

9. Dátum és aláírás:

15
Toborzó Iroda / Pár tudnivaló a jelentkezés feltételeiről
« Dátum: 2020. Április 26. - 10:04:56 »



Idézetet írta: Pár tudnivaló a jelentkezés feltételeiről.
Jelentkezési tudnivalók a Los Santos Fire Departmentbe

1. Mi az az LSFD?

Mivel egy amerikai mintájú tűzoltóságot rp-zünk, így annak működését is úgy fogjuk működtetni, ahogyan az IRL is működik, vagyis majdnem úgy ahogyan azt a lehetőségek engedik. Mint tudvalevő, a tűzoltóság és a mentőszolgálat össze van vonva, feladatát tekintve mégis mást csinálnak, vagyis a mentő nem fog tüzet oltani, ahogyan a tűzoltó sem fog mentőautóval sérültet kórházba vinni (( persze a mentő se csinálhatna hivatalosan sebészi műtéteket kórházakban, hiszen a végzettsége nincs meg hozzá, ezt külön kórházi orvosoknak, sebészeknek kell véghez vinni akik nem az LSFD sempedig az EMS irányítása alatt nem állnak, mivel viszont a játékosok közül senki se akar órákat orvosként egy helyben állva és várva rp-zni ezért ez esetben eltekinthetünk ettől a kis affértól )).

2. Milyen követelményeknek kell megfelelj?

Nálam az első lépés mindig az volt és az is marad, hogy ismerd az rp szabályzatot. Ne nonozz, ne csinálj olyat amit IRL se mernél megtenni, mert a tetteknek következményei vannak, és semmi sem marad titokbanl. Tudom, IC karakterrel azt csinálsz amit akarsz, ha FD mellett korruptkodsz és bandázol, szolgálati kocsit magáncélra használsz, drogdíler tűzoltó leszel az a te dolgod, de ha IC ez kiderül, akkor számíts arra, hogy ki leszel rúgva. Ha már egy FD karaktert akarsz csinálni, akkor viselkedj is úgy ahogyan egy tűzoltó viselkedne. Ha meg a szerver szabályzat tiltja a szereptévesztést, akkor meg pláne ne kövess el olyat, ami szembe megy a szabályzattal. Hidd el, a társaid se örülnének neki, hogy amíg ők rendesen rp-znek és életeket mentenek, addig te játszod az OG-t a Groove Street-n tűzoltókocsival 70 százalékos sérüléssel (( True Story )).
Előnyt jelent nálam az is, ha együttműködő, segítőkész, higgadt típus vagy, aki törekedik a csapatmunkára, lelkesen véghez viszi a feladatokat, és csak annyit csinál meg amennyit elvárok tőle, nem többet, nem kevesebbet. Nem szeretem, ha lusta, nagyképű, visszapofázós, tiszteletlen az illető, de azt se szeretem ha megpróbál nyalizni, ,,főnökömnek, vezéremnek" hív, mert az nálam nem nyerő.
Elvárás, hogy legalább elérd a 16.életévet, viszont ha azt látom rajtad, hogy őszinte vagy, fiatalabb, viszont érettebnek tűnsz az átlagnál, akkor kevés esetekben eltudok tekinteni a kor alól, mivel még mindig csak egy játékról beszélünk.
Nem várom el, hogy mindenki ugyanúgy vágja a tűzoltóság világát mint egy olyan, aki ebben mozog, nem fogok kivételt tenni a jelentkezővel csak azért mert mondjuk IRL ő a Katasztrófavédelemnél dolgozik hivatásos tűzoltóként, vagy önkéntes tűzoltóként végez társadalmi jellegű munkát XY éve, viszont kérem az ilyen jelentkezőket, hogy a tudásukkal amennyiben felvételt nyertek segítség azon játékos társaik munkáját akik többet szeretnének tudni erről a világról. Azért mégiscsak 5.osztályos tananyag az fizikából, hogy mi kell a tűz égéséhez, ennyit illik tudni.
Lesz jelentésírási kötelezettség, ami annyit foglal magában, hogy a jelentések alapján tudom megnézni ki hogyan dolgozik, mennyire veszi komolyan. 1 hét leforgása alatt legalább 2-3 darab jelentésnek meg kell lennie minimum, maximumot nem mondok, de a minimum számnak meg kell lennie. Ha egy nap alatt nem történt semmi, arról is kell írni, hogy szolgálatellátás során esemény nem történt. Természetesen a jelentéseket csakis fényképes formában, azaz Screenshottal lehet csinálni, anélkül nem tudom elfogadni, mert olyan mintha meg se történt volna. Legalább 2-3 darab fénykép kell egy eset megírásához. Természetesen az igényes, szépen kidolgozott jelentéseket jutalmazni fogom. Az igénytelen, rossz jelentésekért büntetés fog járni, mulasztásért ha csak nem tudod alaposan igazolni, hogy nem tudtál írni, vagy nem szóltál előre, akkor kirúgással jutalmazom az illetőt.
Tudom, mint ahogy nekem is a munka végett sok időm nincs a szerverre, de egy napot legalább ha feljössz 1-2 órára rpzni, az már megfelel. A túlzott inaktivitás kirúgással jár.
A jelentkezéseknél természetesen mindig lesz egy discord beszélgetés, hogy az alapján megtudjam ki vagy, hogy megismerjem azt a személyt aki tűzoltónak szeretne jelentkezni hozzánk. Nem kivételezek nemek végett, ha lány vagy, ugyanúgy bánok veled mint egy sráccal. Ha lányt rp-zel viszont IRL fiú vagy az se érdekel, viszont vedd figyelembe azt a tényt, hogy egy női tűzoltó nem biztos hogy IRL is megtudja azt csinálni amit férfi kollégáik tudnak, szóval el ne kezdj nekem Battlefield V-s stílusban lányt rp-zni, mert az nekem nem jön be, maradjunk a realitásnál.

3. Mire számítsak sikeres jelentkezés esetén?

Bonthatod a Süsü pezsgőt, fel vagy véve! Na jó, azért ennyire nem egyszerű. Egy nap alatt nem fog senki se válni Corporalból Captainné (( a rendfokozatok csak példák voltak )). Sok víznek kell még lefolynia Los Santos kanálisain ahhoz, hogy valaki rendfokozatot lépjen felfelé, Bizonyítania kell, hogy alkalmas rá, képes arra, hogy felfele menjen a karrierjén. Azzal sokat segítesz magadon, ha minden oktatáson megjelensz, minden kiképzésen a legjobbat nyújtod, ha sikeres vizsgákat teszel, ha sose érkezik rád panasz, ha rendszeresen írsz jelentéseket, ha rp hőstetteket csinálsz (( nem a jól ismert hollywoodi klisére gondolok, hogy egyedül berohansz az égő házba parancsot megtagadva egy kiscicáért mert ez úgy ahogy van unrealisztikus, egy tűzoltó nem tűzoltó ugyebár... ja, és persze nem a feletteseid, meg a játékosok rovására történik )), ezek mind megfognak látszódni rajtad, és kamatoztatni fogják a sikereidet.

Sok sikert kívánok a jelentkezéshez!

Oldalak: [1] 2